Известие

Collapse
No announcement yet.

Подгревни свещи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Вижте какво намерих в нета и там също пише че изгори ли една свещ се сменят всичките,и трябва да са еднакви каквито ги дава производителя.
    Attached Files
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

    Comment


    • #92
      Описанието на изводите в първата картинка съответства на последната схема, която дискутирахме.
      Номерът на релето трябва да завършва на 018.

      Втората картинка не казва нищо съществено.

      Това за смяната на всички свещи заедно е добра практика по ред съображения, но не мисля, че е задължителна.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #93
        Според каталога на Бош релето за този двигател трябва да е 0 281 003 010.
        Иначе свещите могат да се сменят по отделно, като е хубаво да са еднакви, но не е задължително.
        Attached Files
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #94
          Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
          Според каталога на Бош релето за този двигател трябва да е 0 281 003 010.
          Иначе свещите могат да се сменят по отделно, като е хубаво да са еднакви, но не е задължително.
          Мисля, че в каталога го няма точно дискутирания мотор (839A6.000 10.2000 - 09.2005).

          В този каталог го има и номерът на модула за подгрева е 0 281 003 018
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:33.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #95
            Аз гледам някаква яко разнородна информация се носи тук.
            Та ако наистина кода на двигателя на колегата му е 839A6.000, то задължително трябва да сложи реле завършващо на 018. 010 и 015 няма да свърши работа и винаги ще дава грешка.

            И точно защото не връща логическо 0 или 1 за работата му, то същото реле се използва и в двигатели с 4 свещи. Просто при логиката на проверка на свещите по информационния пин към ЕКУ-то се връща определено напрежение, спрямо тока на свещите и ЕКУ-то решава дали обратната връзка му е ОК да започне да грее въобще или въобще да не почне да грее и да запише грешка. Или пък ако грее но тока е по-слаб (изгоряла свещ), то пак започва да грее но отново записва грешка.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #96
              Ценно би било, ако колегата може да цъкне някоя и друга снимка на карантията на релето.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #97


                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Comment


                • #98
                  Добра работа, BO

                  това 018 ли е?

                  Не че може да се разбере кой знае колко от снимките....

                  Това което виждам е че се следят работните токове на всяка свещ поотделно а не общият ток, както си мислех до момента.

                  Това, което предполагам е, че комуникацията между ECU - то и тая чудесия може да става по К-линия. Освен означението "K" на втори пин, към това предположение ме навежда възможността ECU - то да "съобщава" времето (или цикъла) за подгрева на база собствената си карта.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #99
                    Нали няколко пъти до сега писах как работи релето.
                    Логиката е само такава, че самото реле "следи" всяка свещ. Спрямо обратната връзка от консумацията на свещите то вади изходен сигнал под формата на напрежение. Това не е К линия. Та спрямо този изходен сигнал, който постъпва в ЕКУ-то на двигателя, самото ЕКУ решава дали има проблем или не. Съответно дали да активира релето или не. И съответно да запише някаква грешка или не. Ако го напиша още веднъж това, то се отказвам.
                    Самото реле няма умна част в него от гледна точка на време за подгрев или нещо такова. ЕКУ-то на двигателя спрямо вътрешната си карта решава дали да го активира и кога да го изключи - пре подгряване и съответно последователно подгряване, след като двигателя е запалил. Самото реле се активира от транзистора в горния десен ъгъл. ЕКУ-то просто го активира и релето зацепва - това е.
                    Last edited by BO; d.m.y г., 18:07.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • Щом ECU то решава дали има проблем или не, то следва да получава от пин 5 (Di) постоянно напрежение, пропорционално на общия ток на консумация на свещите.
                      Тогава защо се следи токът през всяка свещ а не общия?


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Колеги как го разбрахте това че трябва да завършва точно на 018 релето като обозначенията и на 015 и на 018 са едни и същи?
                        Разликата според мен във двете схеми на връзване е че единият вид минава през букса а другият отива директно в компютъра,поправете ме ако греша, и във двете схеми пин 2 не се ползва.
                        Виждам че го има дадено на едно място но там пише за мотор 100 киловата а моят е 110.
                        И във AXM-AUTO са дадени и двете релета за моят двигател.
                        Утре изпуквам 5 чисто новички BOSCH свещички и продължаваме да гадаем.
                        Last edited by RomeoJTD; d.m.y г., 23:37.
                        Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Щом ECU то решава дали има проблем или не, то следва да получава от пин 5 (Di) постоянно напрежение, пропорционално на общия ток на консумация на свещите.
                          Тогава защо се следи токът през всяка свещ а не общия?
                          Единственото логично обяснение е, че следи всеки товар по отделно, за да може да подаде логичнески общ изход накрая.
                          Примерно ако една свещ има 20% по-малко товар (някакъв хистерезис) и другата така и 5-тата така, то релето предполагам, че накрая подава сигнал кум ЕКУ-то, че всичко е наред. Ако следи обаче само общия сигнал, то сбора от всеки такъв хистерезис може да даде грешно крайно изчисление и по този начин да обърка системата. Да кажем ако хистерезиса в товара от 5-те свещи е -20%, сбора от товара би бил, че все едно една свещ е изгоряла.
                          За това и не е задължително свещите да са от един и същ производител, или пък да се сменят накуп, както имаше и такова мнение. Именно защото тока от всяка свещ може да играе в известна граница, която се смята за нормална.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                            Колеги как го разбрахте това че трябва да завършва точно на 018 релето като обозначенията и на 015 и на 018 са едни и същи?
                            Разликата според мен във двете схеми на връзване е че единият вид минава през букса а другият отива директно в компютъра,поправете ме ако греша, и във двете схеми пин 2 не се ползва.
                            Виждам че го има дадено на едно място но там пише за мотор 100 киловата а моят е 110.
                            И във AXM-AUTO са дадени и двете релета за моят двигател.
                            Утре изпуквам 5 чисто новички BOSCH свещички и продължаваме да гадаем.
                            В каталозите на Бош, които постнахме с Myato по-горе така пише. Я провери хубаво това с пин 2 (да не би да го бъркаш с пин 4), защото, според мен, без пин 2 няма как да работи.

                            ---------- Post added at 09:48 ---------- Previous post was at 09:41 ----------

                            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            Единственото логично обяснение е, че следи всеки товар по отделно, за да може да подаде логичнески общ изход накрая.
                            Примерно ако една свещ има 20% по-малко товар (някакъв хистерезис) и другата така и 5-тата така, то релето предполагам, че накрая подава сигнал кум ЕКУ-то, че всичко е наред. Ако следи обаче само общия сигнал, то сбора от всеки такъв хистерезис може да даде грешно крайно изчисление и по този начин да обърка системата. Да кажем ако хистерезиса в товара от 5-те свещи е -20%, сбора от товара би бил, че все едно една свещ е изгоряла.
                            За това и не е задължително свещите да са от един и същ производител, или пък да се сменят накуп, както имаше и такова мнение. Именно защото тока от всяка свещ може да играе в известна граница, която се смята за нормална.
                            Това, което си описал, е безспорно сериозен довод за да се мерят отделните токове вместо общия. Но това показва, че всъщност модулът за подгрева а не ECU - то (както каза по-горе) решава дали има неизправност или не и в зависимост от това вдига флаг за грешка на диагностичния пин.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 09:56.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Това, което си описал, е безспорно сериозен довод за да се мерят отделните токове вместо общия. Но това показва, че всъщност модулът за подгрева а не ECU - то (както каза по-горе) решава дали има неизправност или не и в зависимост от това вдига флаг за грешка на диагностичния пин.
                              Модула за подгрева връща просто елементарен сигнал към ЕКУ-то. Естествено, че той мери свещите, а не ЕКУ-то. Естествено, че той има наблюдение над свещите, а не ЕКУ-то.
                              Но неговата логика се свежда то дам да изкара определено напрежение на комуникационния пин към ЕКУ-то с определен волтаж, който волтаж е елементарна логика от математически израз от следенето на свещите. И спрямо този волтаж/изходен сигнал, то ЕКУ-то решава дали има грешка или не и от какъв вид е тя. Дали е безопасно да се активира релето или да не се активира. Всичко това се решава от ЕКУ-то.

                              Най-вероятно и релето има някаква защита, но аз лично не съм намерил схема на тази интеграла, за да видя логиката ѝ и какво тя предлага.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • Проблема е почти решен,релето трябва да завършва на 018,тоест за всеки мотор си има различно реле,не са съвместими,утре ще сменя и свещите със нови та да не замине и това реле.
                                Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                                Comment

                                Working...
                                X